Sociálne siete - správne využitie

Dni, kedy sa čas trávený na sociálnej sieti bral ako zabitý sú už dávno preč. Samozrejme záleží, akým spôsobom využívate svoj profil, ale vďaka veľkému nárastu užívateľov sa v rámci sociálnych sietí otvorili nové možnosti marketingových aktivít. Nie náhodou všetky spoločnosti investujú obrovské balíky do reklamy v tejto oblasti. Je tu priestor osloviť a priamo komunikovať so zákazníkom. V nasledujúcich pár riadkoch uvidíme, ktorá sieť je najvhodnejšia práve pre vašu firmu.

8 najvyužívanejších sociálnych médií

Facebook - 1,55 miliardy užívateľov

Jednoznačne najpoužívanejšou sociálnou sieťou v tejto dobe je Facebook, ktorý má v súčastnosti 1,55 miliardy aktívnych užívateľov, čo by sa dalo brat ako celkom pekná, samostatná krajina. Je úplnou samozrejmosťou pre spoločnosť mať fan page, kde je možné komunikovať so svojimi zákazníkmi, uvádzať novinky, získavať spätnú väzbu, či vytvárať rôzne súťaže a aktívne zapájať fanúšikov do reklamných kampaní, čím sa zjednoduchší celá prezentácia. Najdrahšou časťou reklamných kampaní je préve pozornosť zákazníka. V digitálnom svete je čoraz tažšie ju získať práve kvôli používaniu rôznych AdBlock aplikácii. Preto je hlavným zámerom ju dosiahnuť prirodzenou cestou a vyvolať v zákazníkoch práve samotnú chuť získavať a deliť sa o informácie z prvej ruky - priamo od výrobcu.

YouTube - 1 miliarda užívateľov

Až tretina aktívnych online užívateľov používa YouTube. Dokazuje to aj 6 miliard hodín, ktoré sú z tohto vyhľadávača prehraté mesačne. Vzniká tu veľký priestor pre reklamu a tiež zbieranie svojich fanúšikov. Nie každý získa také množstvo followerov ako napríklad Justin Bieber, či Rihanna, ale pre značku, ktorá v rámci reklamných kampaní disponuje aj video spotmi, je to úplne samozrejmé pole na zdieľanie.

Google+ - 540 miliónov užívateľov

Google+ je kombináciou toho najlepšieho z Facebook a Twitter doplnené o podporu najväčšieho svetového vyhľadávača. Svoje záujmy, skupiny, si môžete triediť do kruhov, zdieľať a spájať informácie podľa potreby.

Instagram - 400 miliónov užívateľov

Najrýchlejší a najjednoduchší spôsob zdieľania fotiek a videí so svojimi fanúšikmi.   V základnej aplikácii sú aj filtre, možné úpravy fotiek a samozrejme je prepojenie s Facebook a Twitter účtom, čiže stačí jedno kliknutie a fotka sa objaví na všetkých troch plochách.

Twitter - 320 miliónov užívateľov

Jednoduchý spôsob na dosiahnutie vyžšieho počtu followeroch je používanie #tagov. Najväčšia časť registrovaných užívateľov práve tu je vo veku od 19 do 27rokov, ktorých je možné zapojiť vďaka premyslenému obsahovému označovaniu, keďže pri spávnom označení a zacielení do danej skupiny je jednoduché získať ich pozornosť. Samozrejme keď máte obsah. Kúpeľňové selfíčka sú skor na instragram.

VINE - 200 miliónov užívateľov

Vine je platforma pre zdieľanie krátkych video klipov. Celý portál je určený primárne pre zábavu.

Linkedln - 100 miliónov užívateľov

Linkedln je považovaný za profesionálnu, sociálnu sieť. Základom je vytvorenie profilu s osadením životopisu, profesných zdatností, skúseností a rozpisu kariéry. Vďaka spájaniu je možné si nájsť novú prácu a pre spoločnosť je to cesta k získaniu nových zamestnancov, či objaveniu talentov.

Pinterest - 100 miliónov užívateľov

Tento portál je zameraný na prezentáciu vizuálneho obsahu. Aktuálne je na druhej pozícii vo vyhľadávaní a presmerovaní na domovské web stránky. Jednoduché zdieľanie, široká komunita dokážu presmerovať zákazníka s podobným zámerom práve na určenú webovú prezentáciu.

Týchto osem sociálnych médii dáva priestor na prezentáciu a možnosť priamej komunikácie so zákazníkmi. Stále však platí, nech si vyberiete ktorúkoľvek sociálnu sieť, bez ohľadu na množstvo registrovaných užívateľov, vždy treba myslieť na kvalitný obsah a na základnú filozofiu značky, ktorú prezentujete. Aj sociálna sieť s menej užívateľmi dokáže priniesť väčší osoh podnikaniu, keď je správne využívaná, keďže špecifický záber užívateľov je v každej iný. Treba si premyslieť čo chceme prezentovať, ako to chceme robiť a akým spôsobom chceme komunikovať so zákazníkmi. Správa sociálnej siete je v základe jednoduchá, naplnenie kvalitným obsahom je zložitejšie.

Takže na úvod odporúčame určiť si stratégiu a potom naplno využiť potenciál v kruhoch každej komunity.

Príjemnú zábavu.


Na záver ešte pár údajov.

Od roku 2014 zaznamenali nárast registrovaných užívateľov

Facebook - 71%

Twitter - 23%

Instagram - 26%

Pinterest - 28%

Linkedln - 28%


Máte otázky, pripomienky? Podeľte sa s nami.

Chcete mať aktuálne novinky zo sveta marketingu?

© 2016 BP Promotion,s.r.o. - reklamná a marketingová agentúra
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky
Používame cookies, aby sme zaistili správne fungovanie a bezpečnosť našich stránok. Tým vám môžeme poskytnúť tú najlepšiu skúsenosť z ich návštevy.

Pokročilé nastavenia

Tu môžete upraviť svoje preferencie ohľadom cookies. Nasledujúce kategórie môžete povoliť či zakázať a svoj výber uložiť.